jauh bukan jarak..

| November 23, 2009



hurmm..start dah cuti sekolah bermakna secara rasminya bermula la juga cuti bagi aku..hehehe


cakap pasal cuti..kemanakah destinasi or tujuan kamu wahai kawan-kawan sekalian yang turut serta cuti bersama ketika ini???kemana pun arah tujuan kamu..aku berdoa agar kamu selamt tiba dan bercuti dengan gembiranya ya..hehe..dan untuk aku pula..yehaaa..cuti sekolah kali ni aku mengambil keputusan untuk balik ke LABUAN..manalagi kalu bukan pi ke kampung sungai labu..kampung ku yang tercinta..pusaka owh moyangku..akan tetapku jaga..pabila malam tiba sungai labu bercahaya..hahaha..melalut dah aku menyanyi lagu kampung aku..naaa..kampunga aku ada lagu..kampung kamu ada???hehe..ramai orang tertanya-tanya napa aku balik labuan..sedangkan family au di Kota Belud..aku pun teda jawapan mengenai soalan itu..aku hanya mengikut kata hati aku yang mengatakan ingin pulang ke labuan..aku tia merajuk or lari dari family ahh..jan salah sangka pula..hehe..kata org jgn terlampau ikut kaa hati..nanti mati..ikut rasa pula binasa..but bagi aku..mati or binasa tu akan jadi juga tia kirala dimana pun kan..heee..melalut lagi..whatever la..yang penting..aku gembira dapat balik ke labuan ke kampungku..aku rindu nak berbahasa kedayan aku rasa..


haha..masa cuti yang agak lama ni kira-kira kamu nak buat apa wahai kawan-kawan??..hurmm..aku ni bercadang cuti2 ni mau ambil lesen kononnya..almaklumlah..aku sorang jak lagi yang tia pandai memandu dalam family ni..hahah..di olok2 saja di suruh membawa kereta..kick betul...tapi aku mcm dua-dua hati pula..yalah sebelum cuti haritu aku telah tidak tersengaja merosakkan laptop kesayangn ku..huaaaaa...main board bah yg rusak..mau beli baru..aku tia mau..tu babah yang bagi..aku tia mau beli baru..hantar pi acer cntre..dia ckp..700..huuuuu..mana mau cari duitttt..haaa...serahla ma mama ahh bil ni..heee...dan atas sebab itu la juga aku mcm mau tangguh pula kelas mau belajar memandu.. yalah dah la menyusahkan mama kan byr bil laptop..mau belajar memandu pun guna duit juga..dan yang tentunya menangung aku belajar memandu ialah kedua orang tuaku yang tercinta juga kan..atas sebab itula aku jadi dua-dua hati..hurmm..ditambah lagi dengan soalan adik aku yang menanyakan begini.."ko mo belajar memandu?ko ada duitkah?"..ai ai adindaku..sedarlah dulu dirimu pun di tanggung oleh ayahnda dan bonda kan masa belajar memandu..apakah hak kamu untuk bertanyakan soalan sedemikian rupa..derhaka sungguh kamu kepada kekanda kamu ni..sungguh rasa tia puas hati aku mendengar persoalannya..hahaha...ku suarakan pada bonda..bonda menyatakan bahawa..belajarlah saja..suruh macik mu urus..wahahaha..gembira sungguh diri ini mendengar berita itu..bagai kfc dicita,pizza mendatang..hahaha..namun..ku sangka panas air di cawan, rupanya sejuk mngilukan gigi..huhu..masa mau pi mendaftar tadi..tu akak comel dalam akademi ckp..setelah aku tnyakan tntg keramaian yang ingin mengambil lesen..dia kata ramaiiii..wuhuuu..sedihh..amat risau tdak sempat mnghabiskan sebelum taun depan..mcmana la ni..berserah ja la kan..hehe..ada rezeki adala bah kan..teda rezeki pa bleh buat..hehe..


owh ya..ni pic yang aku sertakan ni merupakan pic yang aku ambil masa hari ahad..masatu aku pi mkn satee ngan pacik,macik dan ucup..heee..gembira..aku bab mkn mimang suka..tia la penah ti suka..hehe..k la..penat aku..ti la smbung ahh..c ya..




2 comments:

Nana said...

kin hebat teknik mu ngambil gambar ni aa...

tati hidayatie said...

masih bnyk kekurangan ;\lagi ni..hee..tapi thanks ahh..hehe

Powered by Blogger.