kotak punya cerita

| November 13, 2010

ciss..
aku rugi RM 1 semata-mata nak beli 2 kotak kosong..
kotak sekarang pun naik harga erk..dulu masa zaman muda mudi..
aku ambik jer kotak kalu nak..
lepas tu zaman muda mudo..kotak dah ada harga 20 sen..dan dalam lebih kurang sembilan jam yang lepas..kotak tu dah naik harga seiring dengan kenaikan harga minyak..50 sen ceq...kalu bukan disebabkan keperluan..tak hingin aku hendak membuang duit aku sebanyak rm 1 ke arah perkara2 yang sedemikian rupa..
kotak yang di jual tu pulak banyaknya buruk tak berapa nak elok..jual mahal-mahal..mau cari lagi satu hal..kalu jual..buatla cara menjual kan..susun la elok-elok..memudahkan pelanggan mencari..susun ikut size pun okay apa..ni
dahla tukang jual kotak tu eksyen kurang sikit budi bahasa..
bagai nak pukul kuat2 sampai masuk hospital beri nasihat berguna supaya dia tahu erti adat sopan..
tapi apalah daya ku..
ku hanya bakal pendidik masa depan..bukan pendidik masa lampau..
tapi rasanya dia ni bukan silap pendidik masa lampau..masalah diri sendiri tu..
jadi kenapa harus aku perkatakan tentang dia disini??
bukan kah aku harus cerita tentang kotak..
berbalik kepada cerita kotak..ni yang aku malas sebenarnya ni..
aku ni ada masalah dengan perkataan bernama PACKING..
asal jer namanyapacking..
aku bagai kena miang keladi..tak tentu fikiran..serba salah ikutkan fikiran logik kata packing bagi masa depan or ikutkan rasa masam-masam manis dalam mulut aku ni..
aku ni spesies yang malas tak berapa nak rajin..tapi kalu tak packing..
barang-barang dalam bilik aku ni nak letak kat mana??..sistem di hostel aku ni kena mengosongkan bilik setiap kali cuti dan kami cuti macam cuti sekolah ya ceq-ceq..
makanya setiap kali itulah akan ada sesi packing memacking ini..namun bilik aku bernasib baik sebab di tetapkan sebagai stor (jangan silap ya ceq..hanya di tetapkan sebagai stor tak bermaksud bilik kami umpama stor..bilik kami pernah menang anugerah pengarah sebagai bilik terbaik di aspuri tau..nak show sikit..;p) setiap kali cuti..jadi aku tak perlu packing banyak2..
just packing baju nak bawa balik jer..
namun..
disebabkan ada sistem pertukaran baru yang harus di lakukan di hostel aku tinggal ni..
makanya bilik aku ni harus di kemaskan dan di kosongkan..dahla setahun sudah ku menunggu dirimu aku lama tak memacking..jadi aku rasa kekok...
dan sedar HARGA kotak juga meningkat seiring dengan pembangunan di tempat aku belajar..

eh bila masanya ada pembangunan di kent tempat aku belajar ni???

2 comments:

Vivyan Rinusin said...

pe, di milimewa ka ko beli ni kotak? mahal juga? setagaaaaaa

eitaya eid said...

iya pee..sowt kan tu kedai..kixk.. bankrupt owh nda lama aku bukan tu kedai..hahaa

Powered by Blogger.