BURGER #4- Haikal Tak Nakal

| January 22, 2013


"kak, burger daging special satu k. nanti aku ambil"
"okay"
haikal pun berlari menuju kumpulan kawan-kawannya. berlari sambil menyorong basikal ditepinya.
 apalah si haikal ni. cubalah kayuh. kata hatiku sajalah.
kelihatan ketibaan haikal membuatkan kumpulan rakan-rakannya terus bising dengan gelak tawa.
owh haikal ni penghibur mereka la ni. firasat ku sekali lagi menafsir haikal.
"siap, pi panggil haikal. aku mau masuk rumah jap" kata adik
"KALLLLLL"
aku melaung. takut haikal tidak dengar. mereka pasang muzik spain yang menjadi kegemaran mereka.
bara bara bara bere bere bere. lagu spain kuat berkemundang.
"KALLLL"
sekali lagi aku melaung.
kelihatan haikal berlari ke tempatku berdiri.
"nah, burgermu"
haikal hulur duit. aku ambil. cukup. tiada baki. tiba-tiba
"sampai hati kaka cakap aku nakal"
"???"
"kaka panggil aku kalll, kallll, nakal kan maksud kaka"
terus haikal berlalu meninggalkan aku.
aku sambil senyum senyum.
"????"
dari jauh dengar ketawa haikal.
seronok la tu kasi kena aku. choi.

0 comments:

Powered by Blogger.