you have no choice??

| December 31, 2009


thanks for everything nur syazana matnor..:)

| December 15, 2009

aku dan ko..
bagai utara dan selatan.
aku dan ko..
mimang beza banyak sangat..
aku dan ko..
bukanla selalu bersama..
namun..
aku dan ko..
kita lihat satu benda dari view yg sama..
kita rasa perasaan yang sama..
kita saling faham memahami..
kita tau beza kita kekuatan kita..
ko tegur aku..
aku tegur ko..
ko support aku..
aku support ko..
ko ada aku..
aku ada ko..
ingat tu ah..
miss u always..
mungkin ko rasa pelik napa aku tulis begini..namun aku mau ko tau pa yg aku rasa...aku mau ko tau selagi aku ada..kalu aku teda nanti ko tau juga kan apa yg aku rasa..hehe..
ingat..
aku akan sentiasa ada untuk ko..





kegilaan sementara..

| November 29, 2009































ntah napa tiba-tiba aku gila menggambar pantai..aduhai pantai..knpala aku inda pandai bosan tgk ko pantai..hahaha malas mau crita pnjang kali ni..just nak share pic pantai depan rumah jak kali ni..:)..owh ya lupa plak..sekarang pantai depan rumah aku dah ada gelanggang futsal..tapi belum siap sepenuhnya..namun..ada juga yg bebudak yang suda start main..termasukla aku..tapi aku main tyme malam la..hehe..ngan kazen2 dan juga macik dan pacik..ahaha..takla pandai sgt main..just for amily activity dan mau kluarkan peluh..huhuhu

ais krim milo..

| November 24, 2009


hurmm..sedar tak sedar aku telah menghabiskan 2 ais krim miloyng dibelanja oleh si gudi..terus perit tekak aku..kenapa la juga ni..jangan jak demam sudah..takkan la baru makan dua dah nak demam...komon la ti..takakan dua jak bikin demam kot..tak remaja la..hehe..ermm aku masih dikira remaja ka ya??trip ja laaa..hehe... cerita pasal ais krim milo ni..aku mesti teringat cerita dahulu kala ketika ku masih kanak-kanak riang gembira..walau tia comel sangat macam sekarang..wakaka..namun kehidupan masa itu adalah paling ceria ku rasa..apa tidaknya..asal pulang dari sekolah..mesti singgah membeli ais krim dirumah mama si alif..(kwan skulah dulu)..macik..ais krim 5..wah...rm 1 semua tu..2o sen satu la katakan..sungguh enak makan ais krim sambil mengayuh basikal diwaktu tgahari..nikmat sungguh..hehe..kekadang aku boleh curi2 keluar time tuisyen di sekolah semata-mata mau beli ais krim milo..huhu..bahkan bukan perisa milo ja macik tu jual..perisa asam,perisa oren,perisa jagung..semua pun aku beli..haha..walau hujung minggu..aku tetap pergi kerumah si alif membeli ais krim tu..kira gila ais krim juga la..hinggala satu hari..ketika aku mau pergi membeli ais krim seperti biasa..aku memberitahu kepada ibuku..

mak...mau beli ais krim dulu...

"ermm nantila..ptg2 sikit"..kata ibuku..

namun atas kedegilan dan mengikut keinginan hati yang meronta-ronta mahukan aiskrim milo..aku pergi tanpa pengetahuan ibuku..bersusah payah aku mengayuh basikal kerumah alif..kayuh dan kayuh dan kayuh masuk simpang..aku kayuh lagi dengan lajunya..tiba-tiba..muncul seekor katak dari arah semak melompat di hadapan laluan basikal ku..aku tidak sempat berbuat apa-apa hanya sempat mengelak ketepi dari melanggar katak tersebut..dan akibatnya..aku hampir jatuh dari basikal..makkkkk....nasib aku dah expert bab2 melompat dari basikal kalu mau jatuh ni..6 thun bawa basikal ndakan la nda pandai2 lagi kan..kaki ku cuma luka sikit saja akibat terkena basikal..tiapa tia sakit..aku kan tahan sakit...aku kan kuat..menanam ayat itu dalam hati walaupun air mata dah keluar sikit2 dari mata..tati jangan nangis...nanti mama tnya..kena marah lagi...okey..kuat-kuat..ketwa dulu sikit..aku memujuk diri sendri..haha..

tu la ko tati tia dgr ckp mamakan..padan muka ko..sejak tu..aku kurang2 kan dah mkn aiskrim..palagi mama aku akhirnya dapat tahu juga akan peristiwa tersebut..mama akhirnya buat sendiri ais krim tersebut..aku pun happy la..sebeb tia pyh kayuh basikal jauh2 hanya kerana aiskrim milo..ais krim..aiskrim...heeee

Powered by Blogger.