JI HOO

| May 06, 2010

hurmm..lama da tak lawat blog aku ni..kalu bilik ni..mesti sudah banyak sawang2.. mau masuk pun fikir dua tiga kali..sudah masuk..mesti bersin2 punya..behabuk kann..hehehe..tapi dalam post sebelum ni pun aku ckp sda juga kann..nantiii aku post lagi..naa..naaa..hari ni la tu nanti tu..hehe..
tadi bah kan..hehe terus2 ni tukar topik..hehe..
smbung balik..
tadi bah kan..aku ni kunun mau pi bank..mau tukar kad ATM BSN aku la ni kunun..kad aku tu kan..hurmmm..sedih betul kalu di tengok.. mau tercabut sudah cip nya tu..tu la ko ni tati..ko rendam kali kad ATM ko ni..pastu kan..aku meredah la panas mentari yang sungguh terik di Tuaran..bumi tempat ku belajar ni..adeh..kick juga panas dia ni tau..pakai payung sudah aku ni..masih juga lagi panas..insaf aku kajap..baru panas dunia kan..sudah tati..jangan lagi merungut..panas salah..sajuk salah..nda pandai betul besyukur..hehe..jalan punya jalan punya jalan..sampai juga aku di depan BSN..gembira la ni kunun..sekali masuk..adehhh..ramainyaaaaaa manusia dalam ni..aku pun dengan yakin..ambil la ni number..tapi masa mau ambil tu..aku ragu2..mau tekan butang mana ahh..hurmm..tanya la dulu kaka yang jaga sana kaunter tu..
"kak,kalu mau tukar kad atm bah,mau pi ambil numbur kah?"..
"ambil..tapi ko minta dulu burang sana di kaunter 8"
sambil menunjukkan dimana kaunter 8 itu..huhu..pigi la aku sana kaunter 8 tu...eh pacik polis pula ni..keliru sebentar..BSN ka BPT..BPT=Balai Polis Tuaran..hahaha..tapi tanya ja lah..
"pacik, kalu mau tukar kad ATM bah..mcmana ah?"..
" knapa kad ko?"
"Mau tacabut sudah cip dia pacik"..
"senyummmm tu pacik.."..
mengasi katawa la tu pacik tu..tiapa..tiapa..
"nah,ko isi ni borang,bagi salinan ic ma bawa buku bank ya"..
BUKU BANK??.
.haaaaaaa..mana ada ku bawa tu..
dimana tu buku ahh..aii..mcmanala ni..
adala mengakas ni nanti balik bilik..mencari..hahaaha
jadi dengan persaan yang sungguh hampa+blurr..
aku pun melangkah keluar dari bank itu..
keluar dan ingin terus pergi ke destinasi seterusnya..
owh ya..
encik fairuz ada mengajak aku minum bersama pada mulanya..
tapi aku menolak kerana memikirkan kura-kura yang belum makan dari malam kelmarin itu...
okay aku ada bagi dia mkn kangkung ya..tapi drg yang memilih..
kura-kura bandar betul..
langsung ke destinasi yang dirancang..
iaitu..
membeli makanan kura-kura..
kura-kura tu kelas aku yang punya..
nama drg Jack dan Sally..
disebabkan dorang ni tia mau mkan selain daripada makanan yang khusus tuk drg tu..
maka dengan sebab itulah aku pun mengagahkan diri sekali lagi tuk meredah terik mentari tuk ke kedai menjual segala haiwan2 yang cumil bagi aku la..hehe
lagi sekali..jalan punya jalan punya jalan..
sampai la aku ke tempat yg dituju..
membeli la aku ni makanan kura2 ni..
tiba-tiba..
aku terpandang sesuatu..
sesuatu yang sudah lama aku mau..
aku mau diaaaa..
tapi yang mana satu ya..aku keliru..
rambang mata..
nda tau sudah mana yang mau di pilih..
"ambil yang itu la ayu"
aku menoleh..
owhh..
mr ******..
dia yang selalu menegur aku dan memanggil aku AYU di Tuaran ni...
aneh sungguh tu nama..hahaha
dari aku mula berada di Tuaran ni..
dan aku menulis nama dia mr **** bukan disebabkan aku tidak mau bagitau nama dia..
tapi disebabkan aku tak tau nama dia..hahhahaa
sampai sekarang..terukla ko ni tati..hehe
hahaha..okay..cntik juga dia yang aku mau itu..
"bah..mau ini la auntie"
aku mngambil dia..
gembira betul nii..akhirnya..aku berjaya memiliki dia..
terima kasih ya kepada Mr *****
hahahah..
dan dia yang aku maksudkan itu ialah seekor ikan laga..
dan nama dia JI HOO..
yeaaaaaa...
sekian dulu entry tuk kali ni..c u next time yaa..hehe

0 comments:

Powered by Blogger.