exam owh exam

| May 21, 2010



sekarang ni musim2 exam bagi IPG di seluruh Malaysia.. dan aku adalah salah seorang yang sedang menduduki exam tu..hehe..kalu cerita tentang exam ni..banyak pula kenangan yang dulu2 berlaku akan teringat kembali..yalah..yalah cuba kira brapa bnyk exam sudah kita lalui dalam hidup ni..
aku PALING NDA SUKA la musim exam ni adehhh..
sebabnya..

pertama..

kalu skrg ni la..kalu exam ja..sana la aku paling banyak movie mau tinguu..eee..godaan betul..padahal salah sendiri pandai mencari movieee..hahaha

kedua..

aku nda suka mengingat banyak2 fakta dalam pelajaran..orang selalu ckap..fahamkan bukan ingat..tapi bagi aku kalu faham jaa..tapi nda ingat..nda ku dapat jawab juga tuuuuu..hahahhaa..jadi mcm2 la cara ni mau mengingat di buat..buat akronim la..cakap pasal akronim..aku masih ingat lagi satu akronim ni..dari dulu sampai sekarang..disebabkan exam kalini tuk sem ni kami belajar fizik..jadi bnykla rumus2 berkaitan di keluarkan..salah satunya ialah..

Saya Tak Happy,Kalau Saya Happy,Tentu Tak Sedih..

tuk ingat hipotenus..
hahaha..naaa..nda silap c herwana yang ajar aku rumus ni..sampai sekarang aku ingat ni..Thanks for the sharing..kalu difikir2..mimang bnyak sudah akronim di buat..tapi kbnykannya aku lupa juga..adui tati updatela memori ko ni pi brapa GB..kin malu ja muda2 lagi sudah banyk lupa.. selain tu..orang kata kalu makan kismis boleh menajamkan minda..yaka gtu..haha..nda yakin ba..haha..cerita tntg kismis..dulu time di SMSL..masa mau PMR ma SPM mesti kena bagi tambahn..makanan mcm kismis ni la..kena bagi tyme prep mlm..seperti yang kita ketahui..makan kismis tu ada cara dia kan..mkn brapa biji jak..begitula..tapi kalu aku tu..adehh..malam tu dpat..malam tu juga habis...hahahhaa...makan mcam makan keropok..tula mungkin kismis tu nda berkesan sda..imun sda dalam badan..hahha..kadang2..kawan2 yang nda makan kismis tu..bagi la bahagian drg ma aku..aduii..kuat makan owh kan..padanla aku berisi dulu tyme di Smsl..mcmla nda berisi juga skrg..hahaha..

ketiga..

aku nda suka exam sebab masatu aku rasa diri aku mcm nda terurus ni..haaa..mimangla mcm orang bankrup ja..teruk betul keadaan...dengan keadaan meja penuh buku-buku..katil pun penuh buku..nasib aku masih boleh tdr atas katil..:p..namun..kalu fikir2 balik..bosan juga hidup ni kalu teda exam..sebab.tedala cabaran tuk minda ni..dan..sekarang ni..aku telah membuang masaku yang berharga bercerita tentang exam padahal..aku punya paper lepasni.. ada empat lagi dan berturut dari hari isnin sampai khamis..

enough tati enough..
pigi study!!!..

1 comments:

Vivyan Rinusin said...

pe, tahun dapan sia mau naik pigi aras dua. sa mau ambi bilik kak zaba, sa mau saturang.bwahahaha!!

Powered by Blogger.